Senaste träningen / Coach

Hej alla som är happy idag!
 
Vi körde på en bloggledig dag igår då inget speciellt hände - överhuvudtaget.
Men om ni är mega intresserade så åt vi pepparkakor och kollade på sändningarna från sthlm horse show. Vi somnade. Hoppas på ett bättre ryck när det kommer till shownumren i samband med flytten från globen till Friends Arena nästa år. :)
 
Anyway!
Var ju inte det jag skulle prata om.
 
Jag tänkte ju nämligen kommentera träningen som vi hade i fredags, då banhoppning stod på schemat igen.
Jag valde att ställa upp samma (nästan) bana som sist för att Olle skulle få en revansch och hitta en bra rytm och känsla. Det lyckades han kalas med och det såg ut som att han tyckte att det var riktigt kul!
Dom där hälarna behöver jag inte påminna om lika mycket längre i vilket läge dem ska vara i, utan dem där fotbollsmusklerna börjar sakta men säkert töja ut sig. Yeeaj! :D 
Händerna hänger inte riktigt med i dem första sprången, dom åker upp under landningen. Detta är pga att han tappar lite balans mitt i sprången, drar fram benen och sätter sig ned i sadeln förtidigt... men det är förlåtligt, det var ju trots allt 4e gången han hoppade :) Däremot när dom får mer språng i kroppen ser det bara bättre och bättre ut, och i slutet av hoppträningen har alla bitar liksom fallit på plats och dom ser ut som ett förbannat bra och starkt team.
Ni ska se före och efter bilder så förstår ni vad jag menar med "mer språng i kroppen" (direkt printad från YT hehe):
 
Första språnget under träningen:
 
I slutet av träningen:
... Följsam rakt igenom! Kanon! :D
 
Det här var jättebra: Jättefina och bra händer, vilken utveckling!!
Att träna på: Att det inte ska gå för fort... Och att inte tjata på att hindrerna är för låga :)
Nästa gång: ...Ska Olle slå höjdrekord för jag orkar inte höra hans tjat längre!!!
Det är nämligen det första jag får höra när jag vaknar och det sista innan jag somnar... Brukar ungefär låta såhär på kvällskvisten: "Godnatt, Älskar dej. Ska vi hoppa högre nästa gång?"...
 
Vi hörs snart igen, ska klura på ett ridschema nu för denna vecka :)
 
/ Caroline

Kommentarer
Postat av: Fia

Ha ha ha !!! Tror han ska lyssna på coachen och hålla sig på lägre hinder ändå. En sak i taget... Men tror det där är typiskt för killar :)

2013-12-02 @ 21:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback