Hur det kändes och hur det såg ut.. Hoppträning nummer 4

Oioi !!

Igår var en bra dag på hästryggen! Vi kom iväg till stallet vid 11 på morgonen sjukt peppad! Byggde upp 5 hinder på för låg höjd enligt mig men min bestämda coach ansåg det skulle räcka. Iväg, pyssla på med Lisen, sadla å grejja sen äntligen upp å iväg!
Väl igång kändes både jag och Lisen jävligt peppad, även Lisen ansåg att höjden på hindrena var för låg och klagade på sitt vis, trots det, coach fast beslutsam att behålla höjden.
Nu är inte jag den som ska bedöma hur det såg ut, (ni får gärna kommentera och ha synpunkter) men för mig kändes det jävligt bra rätt igenom!
Sjukt mycket roligare att hoppa bana än bara ett par hinder på linje, tänka, planera väg men framförallt man får rida längre tid å högre fart! Fart och höjd är det som absolut tilltalar mig mest med den här sporten, tror aldrig jag skulle utmana och tävla i dressyr tex..
Nu ska jag bara invänta coach träningsschema och se vad som komma skall för att nå toppen på pallen!
 
Just ja, kom nyss hem från ett sjukt jobbigt fyspass med fotbollslaget, har nu även insett att hoppträningen är fysiskt tärande framförallt i rygg och axlar - börjar se mer och mer fördelar med än så länge, er sport!
 
Olle
 
 
 

Kommentarer
Postat av: fia

det ser så mycket bättre ut än förra gången.bra jobbat :)

2013-11-29 @ 16:10:33
Postat av: Fia

Tyckte dressyr ryttaren stod väldigt stilla :) undra om hon tyckte det var nervöst med dig eller ? Bara imponerad kanske

Svar: Enbart imponerad ;) / Caroline
Olof Edfast

2013-11-29 @ 16:54:28
Postat av: jossan

Härligt! Heja heja :-D Riktigt bra jobbat med så få ridtimmar i sadeln :-)

Svar: Tackar å bockar! :)
Olof Edfast

2013-11-29 @ 21:25:32
URL: http://minfux.blogg.se
Postat av: Malin

Ser ju riktigt bra ut! Sjukt kul att följa denna resa och jag hejjar på er som fasen!
/ bekant med Carro

Svar: Tack fan va kul med suport! :D
Olof Edfast

2013-11-30 @ 21:34:41
URL: http://rajala.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback