Tillbakablick, uppdatering och fortsättning...

 
Hej hästvärlden! Jag Olof, kallas av de flesta för Olle är lika mycket bloggare som ryttare - Nybörjare.
Jag skrev ett antal inlägg för en löparblogg för många år sedan, och nu har jag hunnit med att rida 6 gånger, av de 6 gångerna har jag hoppat 3 gånger. Vi, jag och coach Caroline har filmat mina 3 hoppträningar, de filmerna kommer upp inom kort. Jag har däremot spelat fotboll i 18år gått på idrottsgymnasium och fiskat ganska mycket, hoppas det kommer hjälpa mig att bli en grymt bra ryttare!?

Varför skriver jag då en hästblogg med min flickvän? Jag är sjukt tävlingsinriktad, jag har förstått att en häst tar mycket energi, kärlek, tid och pengar. Ska jag kunna leva mitt liv med en hästtokig tjej måste jag acceptera de sakerna. Eftersom jag har bestämt mig för att acceptera, så har jag nu tagit steget längre, varför inte utnyttja det också. Jag är sjukt tävlingsinriktad som sagt..
Mitt första mål är; 23 februari, tävlingsdebutera i Timrå, 90cm och 1 meter.
 
Jag tänker lära mig allt från grunden, gångarter, barbacka, hopp och, ehm, era andra hästtermer... Haha inser nu när jag skriver detta att det är en jävla massa termer jag måste lära mig också...
Men till min hjälp har jag min kära flickvän Caroline, hon är inte bara min coach utan kommer även låna ut sin häst Killigrews Lucky Thing, (Lisen).
 
Jag kommer skriva här om mina om mina hästbravader, uppdatera er om framgång och motgång. Det mesta kommer även bli memorerat både på bild och video som ni får ta del av, berömma, skratta eller gråta, det är upp till er!

Nu ska vi baka en kladdkaka och ladda inför morgondagens hoppträning!


/Olle

Kommentarer
Postat av: Fia

Kommer bli sjukt spännande det här :)

Svar: Å jävligt skoj! :)
Olof Edfast

2013-11-27 @ 21:49:25
Postat av: anna

Lycka till älskade storebror! va lika tjurskallig som vi Edfastare är känd för så kommer du gå långt (framför allt med en lika tjurskallig coach ;)

Svar: De vet du! ;)
Olof Edfast

2013-11-27 @ 23:18:53
Postat av: Jossan

FYFAN VAD KUL!! :D:D:D Me like!!!

Svar: :D
Olof Edfast

2013-11-28 @ 21:52:19
URL: http://minfux.blogg.se
Postat av: Tova ~ Kombiryttarna ♥

Kommer lätt fortsätta läsa den här bloggen!

Svar: Kul! :D
Olof Edfast

2013-11-29 @ 13:43:04
URL: http://www.kombiryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback