Hoppträning nummer 5

Hallo! 

Igår söndag var det dax för hoppträning nummer 5. På schemat stod höjdrekord, jag var mega pepp, (haha som ni kan se i början av filmen) Lisen lika så, Caroline aningen rädd, men glá ändå! :) Det skulle visa sig att den som var räddas av dem alla var mina lilla syster Anna som följde med för att hjälpa oss att filma! (Apro på filma, vi ska se till att använda oss av något annat än våra Iphones i fortsättningen så att kvaliten blir bättre). 
 
Som vanligt startade vi med en ganska lång uppvärmning, Lisen är en sådan häst som har en ganska lång startsträcka, men väl igång går hon knappt att hejda, vilket iförsig jag tycker är perfekt! 
 
Dagens hoppträning består av något som kallas 5,5an (fem och en halvan) det innebär att man travar in mot första hindret (ett kryss) tar ett galoppsprån över och ett imellan nästa hinder (räcke) som då är högre. Vi startade på en gansla låg höjd som ni ser i filmerna, men innan sista hoppet var gjort hade vi höjt till 1.05, (jag ville givetvis högre men Caroline ansåg att vi gjort nog och gick på nästa moment - Oxer. 

OXERN, vilken sjukt BRA grej!! Fan man får hoppa både högt och långt! Lätt den bästa känslan hittils! (Nu ska jag tjata så att jag får länga oxern och även höja såklart). För er som inte vet vad en Oxer är, det är typ två hinder som man sätter ihop efter varandra så att det blir ett långt hinder.
Jag hade tydligen ca 50cm mellan hindrena och 90cm högt! 
 
Nä nu ska jag tjata på Caroline så att jag får något ordentligt schema, så att även ni kan ta del av det! Kolla gärna och kommentera positiva och negativa saker i filmen ja lägger upp idag! :) 

Skepp o hoj! 
 
Olle
 

Kommentarer
Postat av: jossan

Filmen funkar ej :/

Svar: Fan va skumt! Både ja och Caroline jobbar till 16.30 men vi ska lösa det så fort vi kommer hem!
Olof Edfast

2013-12-10 @ 09:08:26
Postat av: Anonym

Funkade när ja gick in på carros anv på tuben :-)

Snyggt jobbat! Tuff du ;)

Svar: Haha tackar! ;D
Olof Edfast

2013-12-10 @ 12:38:22
Postat av: jossan

// Jossan ;)

2013-12-10 @ 12:38:56
URL: http://minfux.blogg.se
Postat av: Emmson

asså fan vad duktig han är!?

2013-12-11 @ 18:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback