Julklappshoppning?


Det är väl klart vi ska vara med!! Eller hur?!

I början tyckte jag 70cm var lite högt för Olle... men vi hinner ju hoppträna minst 3 gånger innan :) Olle ville helst hoppa så högt som det bara går, eller iallafall den dubbla som lägsta höjden (hehehe 140, njaaae) men jag pep fram "jaaaeeoo.... Men vi kan väl fråga om du får hoppa 60cm iallafall?". 
Fick till svar "Mes", sedan gick han och packade höpåsar.

Idag är det Olles tur att rida, och jag tänkte att vi skulle träna mer på balansen och styrningen. Jag har en övning i huvudet men jag tänkte ändå gå in på Hippsons hemsida och kolla om jag hittar mer inspiration där :) (jag gör allt för att för att undvika pluggandet idag...)

Vi hörs sedan!

/ Caroline 


Kommentarer
Postat av: amanda

du kan ju alltid ställa upp en studsserie och låta han hoppa utan att hålla i tyglarna typ. då må han ju lära sig vart balansen sitter :D och om du vill göra en jävulskt dryg sväng-övning så kan du ju dra fram fyrklövern ;)

Svar: Studsserie har jag funderat på, snurran är dock lite väl dryg och jag tror inte den utvecklar honom som ryttare just nu men senare kanske :D ... Om vi tänker på samma övning alltså :p / Caroline
Olof Edfast

2013-12-06 @ 22:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback