Nu drar vi igång igen!

FINALY!!
Efter 3 veckors kämpade med ett svullet hästöga är det äntligen över. Yes! Vi har vunnit kampen!
Detta tack vare Lisens tre bästa vänner de senaste veckorna! Låt mig presentera Fucithalmic, SentrX och Voltaren optha, dom 3 vännerna och Lisen. Vi skall inte heller glömma Fynadine eller Metacam som har gjort ett himla bra jobb dom med.
Nej det är inte Gregiska (or is it?), ni läser rätt. Kortfattat kan jag beskriva medicinerna som Pencilinkräm till ögat (Fucithalmic), ögongelén för att hornhinnesåren ska dra ihop sig (SentrX) och resten är antiinflammatoriskt, en direkt i ögat (voltaren) och de två resterande har hon fått direkt i blodet eller direkt i mun.
Vad Lisen hade gjort med ögat är fortfarande ett mysterium... Och när hon går ut i hagen får hon ha ett skydd över ögonen som egentligen hästarna har på sommren för att skydda ögonen mot alla insekter och flugor. Hon ser ut som en astronaut... fast häst... som är astronaut... Ser lika knepigt ut som det låter..
 
Så nu drar vi igång igen på allvar, nu är det inget puttinuttande längre, nu kommer det bli blodigt allvar. Jag har bestämt mej att leva upp till mitt öknamn HästHitler. Olle ska få rida och hoppa tills hans ben kommer blöda av skavsår. Han kommer böna och be om att få hoppa av hästen, han kommer att be om nåd och samtidigt kommer han gråta blod - MEN ICKE (!) han kommer INTE få hoppa av... för vi kommer inte ens vara halvvägs in i lektionen. MOAHAHAHAAAA *skrattar som Dr.Evil* 
 
.... Men vi drar igång lite lätt i helgen med vanlig motionsridning för Olle....
 
 
Här nedanför är jag på bild som tappert försöker ge Lisen sin medicin i hennes mun.. Ibland undrar jag om hon verkligen är häst påriktigt. Ju längre man kollar på bilden längst ner desto mer osäker blir man.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Medicin som gör att en häst förvandlas till lama !!! Farliga saker :) jag kan ju filma, den elaka tränaren har ju en mamma som vill se svärsonen plågas :) :) ha ha ha

Svar: Förstår inte varför hon tror jag ska plågas bara!? / Olle
Olof Edfast

2014-01-11 @ 09:59:00
Postat av: Fia

Utan stigbyglar kanske ? :) jag förstår att hon skojar lite bara.

Svar: Utan stigbyglar kan absolut liknas i många fall som tortyr...
Olof Edfast

2014-01-11 @ 15:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback